Biscuit cu colanţi

Gabriela Piţurlea | 25 Mar 2013

Colanții Biscuit au apărut dintr-o nevoie, o idee și determinarea unei absolvente de comunicare cu păr lung, blond, și picioare de model să pună pe picioare propriul brand de haine.

Claudia Cramaroc are 25 de ani și e project manager la o agenție de comunicare. Deși o prietenă care lucra la o agenție de modele i-a sugerat în repetate rânduri să-și facă book, singurul casting la care s-a dus (și l-a luat și s-a și împrietenit cu formația) a fost cel pentru o apariție alături de Hurts, în videoclipul Better Than Love.
 
Claudia iubește muzica britanică și iubește Londra, unde se poate întâlni la tot pasul cu cântăreții preferați. Unde fetele sunt îmbrăcate beton, cu un nonconformism al combinațiilor și un curaj al culorii care o uimesc de fiecare dată când merge acolo. Unde e plin de colanți.

Ea începuse de mai demult să deseneze haine, dar abia anul trecut, prin octombrie, s-a mobilizat să le și facă. În parte, din cauza unor colanți cu capete de mort sau cruci pe care și-i dorea mult, dar nu-i găsea nicăieri la un preț rezonabil sau dintr-un material bun. Ea voia sută la sută lycra, ca să se muleze perfect pe picior și să meargă cu bluzele foarte lungi pe care-i place să le poarte. Așa că a pornit la drum.

Numele de Biscuit a venit mai mult din dragul logoului compact și foarte simplu (și, poate, de la pasiunea ei pentru dulciuri). Claudia a încercat mai multe tipuri de material până a găsit unul importat din Siria care-i place, a schimbat furnizorii pentru print, a învățat la ce rezoluție trebuie să fie modelul ca să nu iasă difuz, a descoperit care colanți trebuie croiți înainte de a fi printat materialul, pentru o așezare ideală a patternului. Din cauză că print shopul cu care a început nu putea face printuri alb-negu, Claudia a lăsat deoparte craniile și crucile, iar prima pereche de colanți Biscuit a fost una cu meduze (o altă fantezie a ei).

O parte dintre primele patternuri au fost făcute de un coleg, designer. O parte, de ea. „Poze cumpărate, reeditate, modificate, m-am transformat”, mi-a spus. „Ajung seara acasă și în loc să mă uit și eu la un film stau acolo și aplic patternuri pe chestii.”

A scos o serie în toamnă și una-n iarnă, dar abia primăvara asta Biscuit s-a lansat cu fotografii, site și un magazin online. Cel puțin deocamdată, Claudia nu face decât trei perechi din fiecare model (două S-uri și-un M), pentru că nu vrea să vadă aceiași colanți peste tot. „Mie nu mi-ar plăcea să mă întâlnesc pe stradă cu o fată care are aceiași colanți ca și mine”, spune. „Nu vorbim de o haină neagră sau niște pantofi maro, vorbim de niște colanți colorați, îi vezi de la un kilometru depărtare, e ciudat.”

Planul e să scoată o serie nouă în fiecare lună sau măcar o dată la două luni. Următoarea se va numi „Colanți peste pupăză” și va ieși în aprilie. Tot atunci vor apărea în magazin – care include deja tricouri lucrate de Beatrice, prietena Claudiei și îngerul administrativ al brandului – rochii și costume de baie Biscuit.

Chiar dacă greu, vara se apropie, iar Claudia, fana Arctic Monkeys, Suede, David Bowie, Foals, Citizens!, visează cu ochii deschiși la ce bine vor arăta colanții ei la festivalul Summer Well.

Fotografii de Cătălina Ion. Machiaj de Alexandra Gheorghe.
Pin It email