Festivalul Filmului Polonez

Redacția | 27 Oct 2012

Între 2 și 10 noiembrie, Cinema Studio și studioul „Horia Bernea” (MȚR) din București dau filme poloneze noi și clasice.

Anual în Polonia sunt produse în medie peste 50 de filme artistice. În 2011, aproape 12 milioane de spectatori au vizionat filme autohtone.

La a opta ediție a Festivalului, pentru a exemplifica legăturile dintre trecut și prezent, fiecare film produs de noua generație de regizori va fi însoțit de unul reprezentativ pentru cinematografia poloneză. Cele două filme sunt legate fie prin tematica abordată, fie prin maniera în care au fost realizate.

Din selecție fac parte:

Ki (r: Leszek Dawid, 2011) – Ki nu acceptă să se lase îngrădită de obligațiile de mamă singură. Nevrând să urmeze modelul propriei mame, încearcă să ducă o viață plină de trăiri intense.

Camera sinucigașilor (r: Jan Komasa, 2011) – Dominik e un licean cu prieteni, care vine dintr-o familie înstărită. La un moment dat, totul se schimbă şi colegii încep să-l umilească. Din cauza asta, renunță la şcoală şi ajunge să se izoleze în lumea virtuală, unde întâlneşte o fată care îl va conduce în „camera sinucigaşilor”, locul de unde nimeni nu pare să scape.

În numele diavolului (Barbara Sass, 2011) – O poveste inspirată din fapte reale, despre femei care s-au aflat la granița dintre credință și nebunie, iubire și dorință trupească. În încercarea de a se apăra de lumea decăzută, un grup de călugărițe rupe orice legătură cu lumea înconjurătoare și formează o sectă.

Abel, fratele tău (r: Janusz Nasfeter, 1970) – Un copil sensibil și cuminte ajunge într-o școală nouă unde încearcă să dobândească încrederea colegilor-huligani. Comportându-se asemeni lor, intră într-o situație complicată căreia nu-i poate face față.

Amatorul (r: Krzysztof Kieślowski, 1979) – Unul dintre cele mai importante filme din „cinematografia neliniștii morale” a anilor 1970. Prin documentarele pe care le realizează cu ajutorul camerei lui de amator, Filip, un angajat al unei fabrici, încearcă să lupte împotriva nedreptății și abuzului social pe care le observă în jur. Plătește însă un preț mult prea mare pentru dedicarea lui.

Copoii
(r: Władysław Pasikowski, 1992) – Film-cult al anilor 1990, care prin violența lui și imaginea cinică a tranziției post-comuniste a zguduit cinematografia poloneză a momentului.

Programul complet al festivalului pe site-ul Institului Polonez
Pin It email