LuiseLotte, de LuiseLotte

Gabriela Piţurlea | 02 Apr 2012

Svetlana, creatoarea brandului LuiseLotte, nu și-ar spune nici prenumele dacă ar fi după ea. Semnează mailurile cu LuiseLotte și așa ar vrea s-o știe toată lumea.

În Secretul celor două Lotte, de Erich Kästner, Luise (crescută de tată) și Lotte (crescută de mamă) se întâlnesc într-o tabără școlară, descoperă că sunt gemene și decid să facă schimb de vieţi pentru a afla adevărul despre despărţirea lor. E o carte pe care Svetlana, creatoarea brandului LuiseLotte, a hărtănit-o în copilărie de atâta recitit, deci era firesc că o va folosi cumva într-o zi.

Svetlana (27) face accesorii cam de cinci ani. Bănuiește că înclinaţia spre design i se trage în parte și de la bunica ei, care-i făcea haine peste haine când era mică și nu se găseau încă de toate în magazine. „Aveam o mulţime de sarafane, cred că eram cel mai bine îmbrăcată din parc.” Pe atunci, cerea mereu pasteluri, dar, în timp, a făcut o pasiune pentru roșu și pentru printuri care acum se reflectă în produsele ei.

Totul a început prin 2007, când Svetlana, nemulţumită că nu-și găsea pe nicăieri genţi viu colorate și bine făcute, și-a cumpărat o maşină de cusut și s-a apucat să înveţe se le facă. Prima i-a ieșit strâmbă, dar după două săptămâni de exerciţiu, a biruit, iar rezultatul a fost Gourmandise, mica ei afacere cu insigne, papioane și genţi.

Pe atunci nu prea se purtau papioane, iar unele prietene i-au spus că nu se vor vinde, dar după genţi, care acum sunt făcute într-un atelier specializat, papioanele sunt produsul de bază.

În 2011, Svetlana a simţit nevoia să schimbe brandul. Voia ceva nu neapărat mai serios, dar mai internaţional. Sigla LuiseLotte – turturica – a desenat-o în amintirea unei păsări cu gât roșu care le-a intrat ei și părinţilor ei în casă într-o iarnă din copilărie, și pe care Svetlana a adoptat-o încântată. Site-ul l-a făcut împreună cu prietenul ei, Vlad, un absolvent de regie cu care se știe de șapte ani și cu care face și aplicaţii pentru Apple.

În munca ei, căutarea materialelor e una din părţile preferate – de obicei le comandă din State după ore întregi petrecute pe net. Face o singură colecţie pe an, merge cu ea numai la târguri la care s-ar duce și ca vizitator și se bazează mult pe comenzile online. Visul ei e ca LuiseLotte să aibă cândva un magazin propriu. „Mă mai plimb prin centrul vechi și zic: ah, ce frumos ar merge sigla aici. Am făcut și poză odată și am pus sigla în 3D.” La un moment dat, poate vor deveni realitate și hainele care i se tot desenează în cap până la ultima cusătură, dar, între timp, are ce face și se bucură din plin de toate schimbările din jurul ei. „Îmi place că toată lumea face ceva, toată lumea lansează ceva. Nu contează că sunt și alţii care fac haine, că sunt și alţii care fac genţi. Important e că suntem mulţi și ne simţim bine. E suflul ăsta nou. Și e bine că avem public pentru ce facem.”

Pin It email