Obsesiile Mirelei (12)

Mirela Petre | 11 Ian 2015

În fiecare săptămână, un platou de obiecte (și nu numai) pentru care-și roade unghiile Mirela. Biblia Chloë, pantalonii pe val, jacheta prețioasă, hoodie de la thailandezi și bluza lui, pe care o poartă și ea.

Biblia Chloë

Pe 18 noiembrie 2014, Chloë Sevigny a împlinit 40 de ani. Patruzeci, îți dai seama? Cumva, în capul meu (și al altor fanatici de-ai ei), Chloë e această zeiță pururea tânără, această virgină la fel de proaspătă ca atunci când am descoperit-o - unii din Sugar Kane-ul lui Sonic Youth (alături de-un Marc Jacobs pletos), alții, odată cu minunatul Kids. Model, actriță și designer de modă, Chloë e cea mai cool femeie cu cei mai frumoși craci. Anul ăsta, poate pentru că a împlinit vârsta asta de care nimeni nu o bănuiește sau poate pentru că a strâns atâtea povești de spus, își lansează cartea-album Chloë despre stilul și relația ei cu moda. 176 de pagini pline de poze din liceu, pe vremea când era o skater girl, imagini din campaniile pentru care a fost model, cum ar fi Miu Miu sau Chloé, imagini din editorialele pentru cele mai tari reviste de modă trase cu cei mai tari fotografi, poze de casting, polaroide sau pagini din agendele ei. Selecția îi aparține, deci e un album cât se poate de personal și e însoțită, bonus, de o prefață semnată de Kim Gordon, unul dintre fondatorii Sonic Youth. O să fie lansat oficial în aprilie, dar e deja în pre-sale. (17,26 lire sterline, amazon.co.uk)

Pantalonii pe val

Pielea e materialul meu preferat. Îmi place că mă face să scot din mine o Mirelă coioasă care ține spatele drept când e așezată, privind fix dar relaxat spre un individ oarecare, doar așa, de curiozitate; îmi place senzația aia de moale și rigid în același timp, pe care o simt în buricele degetelor când ating o tipă îmbrăcată în piele. Cel mai mult mi-ar plăcea, însă, dacă pielea artificială ar fi la fel de incitantă ca cea naturală. Progrese în sensul ăsta se tot fac. De exemplu, o tipă a inventat pielea din frunze de ananas, prelucrate în așa fel încât să semene cât mai mult cu cea naturală (Ananas Anam). Sunt sigură că brand-urile de modă vor îmbrățișa inovația asta în niște ani, doar înseamnă un +10 la capitolul sustenabilitate și protecția mediului. Până când o să ajungă și la noi, publicul larg, va trebui să ne mulțumim tot cu artificialul. Cum ar fi pantalonii ăștia scurți, perfecți pentru când vine căldura. Faptul că sunt în nuanța anului, Marsala, e un bonus binevenit. (13 dolari, storenvy.com/stores/119206-moddame)

Jacheta prețioasă

Kimonoul mi se pare unul dintre cele mai sexy item-uri care au fost inventate vreodată în modă. Reminder. Mai nou, m-am fixat pe jacheta asta de la Atu Body Couture. Face parte din cea mai recentă colecție, Liquid Gold. E din lână 100%, adică are șanse să devină haina pe care o porți continuu pentru că e confortabilă și călduroasă. Ce a păstrat din muză e sistemul de prindere prin cordon și, mai ales, gulerul tunică, subliniat delicat prin inserția de mătase în culoarea cuprului topit. Mai are niște aplicații din lemn și swarovski în piept, care, de altfel, nu îmi plac, dar în combinația asta arată la locul potrivit, exact așa cum trebuie. Aș purta-o la pantaloni scurți, poate chiar cei de mai sus, aș purta-o la chinos, la pantaloni evazați, la fustă din piele, la rochii lungi super-strânse de corp, la fuste ample, din catifea, la bocanci și teniși, strânsă cu al său cordon sau aruncată pe umeri ca o capă. (780 lei, atubodycouture.ro)

Hoodie de la thailandezi

Thailanda nu e doar locul unde fugim toți în vacanțe exotice despre care povestim apoi, on și offline, tot anul. E și spațiul unde există o creativitate (în modă) originală, asemănătoare cumva cu ce e prin Japonia, doar că raw, aproape deloc periată. Uite, de exemplu, Liv Berty e un brand de haine din Bangkok (livrează și la noi, da). Hainele lor sunt un fel de punk pe care noi, occidentalii, îl asociem cu manga și anime-uri (porno). Mult negru, piele, capete de iepuri-pirat, carouri, zgărzi, capete rase și niște plastic în culori turbate. Mie cel mai mult îmi place hoodie-ul lor. E decolorat manual, așa că modelul pe care-l primești e unic. Are și o glugă (detașabilă) cu țepi fioroși, ca o creastă, că prea era cuminte design-ul. (30 dolari, livberty.bigcartel.com)

Bluza lui, pe care o poartă și ea

Imaginea de gagică îmbrăcată doar în cămașa lui e deja un clișeu de care ne-am cam săturat. În schimb, o bluză a lui, care arată unisex, cu excepția faptului că e cu două numere mai mare, pe care să o poarte ea, mai ales când e frig și ies împreună să se încălzească la un vin fiert, e ceva ce place ochiului. Sweatshirt-ul Carhartt se încadrează perfect în datele de mai sus. Ce-mi place și mai mult e imprimeul de marmură care se joacă un pic cu creierele celor pe care îi întâlnești. Le induce ideea de rece și de frig, plus că le poate trezi tot felul de amintiri cu statui sau clădiri-monument pe care le-au iubit, cândva. Brainfuck cu care o să te cam distrezi. (350 lei, facebook.com/www.URBN.ro)
Pin It email