ATU. Atu. A-tu.

Gabriela Piţurlea | 20 Iul 2012

Doi prieteni și un brand fără brizbizuri.

Stilistul Emilian Ciobanu şi Lăcrămioara Ilie se ştiu de peste cinci ani, când ea avea concept store-ul L’Armoire. S-au împrietenit şi, acum vreun an şi ceva, au pornit platforma dress-a-porter – la început un loc cu noutăţi din modă, apoi un magazin online, iar, din vara asta, vitrina colecţiilor ATU Body Couture, brandul unde Emilian se ocupă de creaţie, iar Lăcrămioara e master-mind logistic.

Emilian (33) purta la interviu un tricou cu câteva mărimi mai mare pe-ale cărui mâneci 3/4 le tăiase scurte, ca să fie mai lejere. Modifică hainele aşa de când era mic. Pe atunci citea şi decupa revistele primite de la rude sau cunoştinţe – a avut L’Officiel încă din ’91 sau ’92, când o prietenă de-a mamei i-a adus vreo patru numere care l-au dat gata.

După ce a terminat filologie, a colaborat la ELLE, a făcut styling pentru televiziuni, la Men’s Health şi Cool Girl. Şi acum e la fel de prins de publicaţiile care îmbină moda şi imaginile bune. Colaborează la revista de artă şi modă C4US, lansată primăvara asta, citeşte Acne Paper şi Vogue-uri de peste tot. Pe net contribuie la doitreişi şi urmăreşte pasionat Showstudio.

La ATU el şi Lăcrămioara au început să lucreze pe la începutul anului. Într-un fel, conceptul a decurs din ceea ce Emilian studiază acum la masterul de Strategii de modă şi costum de la UNArte, unde îşi face lucrarea de diplomă pe modă nonagresivă şi design eco. Dar şi dintr-o lipsă: în România, spune Emilian, majoritatea hainelor sunt fie de seară, fie nefinisate şi neglijent croite. ATU vine cu haine simple, dar atente la detalii, care amintesc de designul curat şi minimalist al nordicilor (Acne, COS). Manifest: „eliminarea elucubraţiilor volumetrice, culorilor asociate indecent, factorului 'interesant'.”

Numele brandului a fost o idee a Lăcrămioarei. Ea i-a povestit lui Emilian cum într-o seară se uita la una din primele rochii create de ei, gândindu-se: rochia asta ar trebui să reprezinte ceva pentru mine, să fie atuul meu. Atu? I-a trimis imediat un mesaj lui Emilian. „Atu, atu, atu,” spune el. „Păreau un pic onomatopeic, avea şi tu-ul ăla. I-am adăugat body couture, pentru că ni se părea că ar trebui să fie un fel de couture al corpului, să transformi corpul într-o instalaţie.”

Au lucrat cu materiale cât mai uşoare – bumbac, vâscoză, mătase – care să cadă bine şi să nu chinuie corpul. Colecţia de primăvară-vară 2012 are două părţi – prima (lansată la începutul lui iunie) e compusă din 30 de piese şi 2 elemente principale: printurile albastre şi nuanţele nude, care se reflectă şi în câteva accesorii: sandale, gulere detaşabile/coliere şi manşete/brăţări, cu detalii în relief. Doi – a doua parte – va fi în întregime pe site de săptămâna asta şi pune accent pe alb şi pe jerseuri. O altă perspectivă asupra aceluiaşi mod de a face haine care respiră detaşare.
Pin It email