Obsesiile Mirelei (6)

Mirela Petre | 15 Noi 2014

În fiecare sâmbătă, un platou de obiecte pentru care-și roade unghiile Mirela. Rochia feministă, colierul metafizic, bocancii consecvenței, Jeremy Scott despre Jeremy Scott și expoziția despre modă și futurism.

Rochia feministă

Buzunarele. Acest element subestimat în ansamblul unei haine. Bărbații le primesc by default în toate piesele create pentru ei, femeile, de cele mai multe ori, nu. De-aia trebuie să se descurce întotdeauna să-și care lucrurile personale altcumva. De-aia majoritatea poartă genți, deși, poate, ar prefera libertatea de a merge într-un loc fluierând, cu mâinile în buzunare. Așa-i că nu te-ai gândit că buzunarele reprezintă un subiect de discuții feministe? 2Noir, brand românesc lansat zilele astea, s-a gândit. A început foarte bine, cu piese clasice reinventate în linii minimale și o croială impecabilă, totul într-o monocromie alb/negru. Și, ce e cel mai important, piese practice, pe care femeia lui 2014 le poate purta relaxată. Rochia din mătase, cu buzunare, e preferata mea. Mi-aș scoate marea doamnă (aia care dormitează în mine) la plimbare, purtând-o. (preţ la cerere, 2noir.com)

Colierul metafizic

Sunt oameni care te întreabă încă din primele cinci minute de când te-au cunoscut ce zodie ești. Sunt oameni care pot purta conversații întinse pe ore întregi numai despre planete sau metafizică. Eu nu sunt unul dintre ei. Dar asta nu înseamnă că nu știu să apreciez lucrurile cu povești, chiar dacă sunt mici minciuni împachetate frumos, doar ca să ne facem să ne simțim mai bine. Bijuteriile designerului britanic Rachel Entwistle sunt exact genul de obiecte cu care aș avea o poveste inventată tare frumoasă. Colierul Mercury Tria Prima face parte din colecția Alchemical, definită de designer ca drumul de la corupt la divin. E din rodiu și simbolizează exact legătura dintre susul și josul. Aș putea avea discuții interesante interminabile, pornind doar de la fraza asta. (145 lire sterline, rachelentwistle.co.uk)

Bocancii consecvenței

Cea mai timpurie amintire pe care o am e de când aveam vreo cinci ani. Stau în cur, pe jos, la intrarea în apartamentul nostru unde-am crescut. Port o rochie albă, tricotată dintr-o lână foarte moale și pufoasă. Mama e în picioare, lângă mine. Mă chinui să încalț singură pantofii roșii. Cred că mama vrea să mă ajute, dar eu nu o las pentru că sunt căpoasă. Ne pregătim să mergem la studioul foto din centru, ca să-mi facă poza anuală de înrămat și așezat la loc de cinste pe perete. Asta e tot. Imaginea e cumva neclară, dar sentimentul e foarte viu, mai ales când privesc fotografia făcută în ziua aia. Sunt sigură că amintirea asta are o foarte strânsă legătură cu faptul că-mi plac pantofii așa de mult. Cel mai recent m-am îndrăgostit de bocancii din colecția toamnă-iarnă 2014 a Mihaelei Glăvan. Piele neagră, șiret, calapod clasic, plus un decupaj și o baretă din piele franjurată, care rup filmul clasic-cuminte; tipic Mihaelei. I-aș purta cu blugi negri skinny, evident, dar și cu rochia din mătase de mai sus. (650 lei, mihaelaglavan.ro)

Jeremy Scott despre Jeremy Scott

De Jeremy Scott, designerul american pe care critica de modă îl numește „ultimul rebel”, a auzit mai toată lumea. Poate prin colaborările cu adidas, pentru care a creat pantofii ăia cu aripi sau ăia cu teddy bears. Poate prin colecțiile Moschino, unde e Creative Director, pentru care a recreat haine de Barbie, la care am visat toate când eram mici, sau haine de vânzătoare la McDonald’s + vânzătoare de diner american, cum am văzut noi în filme. Poate prin ținutele speciale pe care le pregătește pentru clipurile sau turneele Madonnei sau Rihannei. Monografia pe care a curatoriat-o chiar el, un fel de Jeremy Scott despre Jeremy Scott, adună în aproape 300 de pagini imagini surprinse la probe, în atelierul lui, polaroide din backstage, de la show-uri, imagini din editorialele de modă trase de Inez & Vinoodh, Steven Meisel, Ellen von Unwerth și Terry Richardson sau imagini mai intime, cu Isabella Blow și Björk. (40 lire sterline, amazon.co.uk)

The Future of Fashion is Now

Așa se numește expoziția de la muzeul olandez Boijmans Van Beuningen. Își propune să răspundă unor întrebări grele, cum ar fi dacă noi chiar ne dorim o garderobă nouă o dată la șase luni sau dacă moda poate să dureze mai mult. Sau dacă are vreun rol în evoluția tehnoligiei purtabile, cum e Google Glass. Răspunsurile sunt date cu piese semnate de designeri-dumnezeu, cum sunt Viktor&Rolf și Hussein Chalayan, dar și de designeri din Japonia și Korea, acolo unde tehnologia e cu 100 ani-lumină înaintea noastră. Curatorii au mai inclus în selecția lor și piese din colecția Animal -The Other Side of Evolution de Ana Rajcevic, designer care creează sculpturi-accesorii la limita dintre artă și modă. (9,5 euro sau 17 euro, până pe 18 ianuarie 2015 la Muzeul Boijmans Van Beuningen din Rotterdam, Olanda)

P.S.: #hailavot
Pin It email