Obsesiile Mirelei (7)

Mirela Petre | 23 Noi 2014

Un platou de obiecte pentru care-și roade unghiile Mirela. Uniforma de joacă, tunica lui Lisbeth, geanta care se transformă, muzeul lui Cardin și pălăria de supererou.

Uniforma de joacă

În fiecare dimineață, în drumul meu spre birou, mă întâlnesc cu niște femei frumoase. Îmbrăcate în deux-pieces-uri, toamna, sau în rochii care le acoperă formele fără să le ascundă, vara, cu manichiură impecabilă, păr ordonat până la ultimul fir și machiaj discret. Cu roba într-o mână și geanta plină de dosare în cealaltă, merg ușor legănat, dar hotărât, spre curtea de justiție, acolo unde e biroul lor, ca să facă legea. Când am dat prima dată cu ochii de Roleplay, noua colecție Murmur, la femeile astea m-am gândit. Designerul Andreea Bădală a pregătit un platou de cinci personaje - Maid, Nun, Schoolgirl, Housewife și Aerobic -, dintre care fiecare e liberă să-și aleagă, în funcție de fetișul propriu, jucăria preferată. Sau mai multe. Șorț cu vedere la sfârcuri, indispensabili din dantelă Chantilly deschiși ca o invitație, body transparent, portjartiero-șorț, rochie aparent cuminte, de sfântă, cu vedere la fund și la sfârcuri, atunci când sfânta are chef. Toate sunt pretexte inventate de designer pentru femeia care și-ar lăsa oricând fetele ieșite la bodega de lux pentru niște joacă acasă. Șorțul cu portjatiere, uniformă de menajeră, i-ar sta bine doamnei de marți dimineață. Aplecată peste masa de toaletă, freacă de zor oglinda cu o cârpă. (945 lei, murmurstore.com)

Tunica lui Lisbeth

Made in Italy, uneori, e doar o expresie golită de sens. De aici au pornit cei doi designeri, Maria de Ambrogio și Stella Tosco când au decis să lanseze în 2009 brandul serien°umerica. Piesele create de ele, variații infinite la tricotaje și piele, pornesc de la tehnicile tradiționale folosite de artizanii locali, alături de care lucrează. La asta se adaugă pofta și curiozitatea lor de experimentare cu tehnologii noi, actuale. Asta înseamnă că o haină serien°umerica este întotdeauna rezultatul acestei colaborări continue, de la idee până la finisaj, între atunci și acum, întru redefinirea conceptului de „fabricat în”. Din cea mai recentă colecție, mie-mi place tunica asta. Îmi amintește de Lisbeth Salander (varianta 2009 cu Noomi Rapace) și de coioșenia ei, transpusă și în hainele pe care le poartă, coioșenie care intimidează și atrage în același timp. (324 euro, antonioli.eu)

Geanta care se transformă

Unii își poartă converșii până se rup și mult timp după, până se descompun și pică. Așa sunt eu cu gențile. Pentru că, dintre toate lucrurile, geanta mi-o schimb cel mai rar. Când îmi place una și o aleg tocmai pe ea, o port până când i se tocesc baretele, i se rupe încheietoarea și mai are un pas până la dezintegrare. Cam în situația asta mă aflu zilele astea. În căutarea de geantă nouă, am dat peste Elma de la Väska, brand spaniol cu influențe nordice (finlandezo-suedeze), datorită originii designerului. E lucrată manual din piele nabuc tăbăcită vegetal și, ce e cel mai important, e multifuncțională. Pot să o port ca rucsac, pe umăr sau în mână. În fine, combinațiile mai vin și pe moment, important e că bareta e detașabilă, deci geanta poate fi transformată după voie. Iar când designerul îmi povestește că e făcută dintr-o singură bucată de piele, lucrată cu tehnici de origami, fără cusături, sunt ca și convinsă. (270 lire sterline, notjustalabel.com)

Muzeul lui Cardin

Cum o fi să participi la deschiderea propriului muzeu? Pierre Cardin, la cei 92 de ani ai săi, tocmai a aflat. Muzeul Past - Present - Future adună în spațiul din cartierul parizian Marais peste 200 de piese couture, din 1951 încoace, semnate de francezul cu origini italienești căruia i-a plăcut geometria și avangarda. Paltoane în toate formele, sacouri cu linii impecabile, rochii care s-au transformat în fiecare decadă, accesorii, bijuterii, dar și piese de mobilier (în special lămpi), toate recompun traseul unui designer căre a tot experimentat în căutarea formei potrivite pentru o haină. Colecția include și piesele futuristice create în anii ‘60, în perioada Spage Age, dar și bubble dress-ul inventat de el în 1954. (Rue Saint-Merri, nr. 5, Paris)

Pălăria de supererou

Când eram mică, ai mei aveau un obicei foarte frumos: mergeam aproape săptămânal la cinema, pe vremea când cinematograful public din centru nu doar că exista, dar era și foarte popular. (Acum avem cele mai puține cinematografe pe cap de locuitor, *sigh*.) Așa am văzut filmele din seria Batman, Rambo, Terminator și alte finețuri de genul. Cel mai mult m-a fascinat Batman Returns-ul lui Tim Burton. Trei lucruri esențiale m-a învățat. Primul, că cel mai bine e să iei situația în propriile mâini, așa cum face Michelle Pfeiffer cu al său costum cusut din haine făcute ferfeniță la nervi, cum se întâmplă, devenind cea mai incitantă femei (pisică) din toate timpurile. Al doilea, că nu e nimic mai înfricoșător decât Danny DeVito pe post de om-pinguin, cu close up pe dinții ăia ascuțiți care sfâșie un pește crud. Mă mir că-mi place sushi-ul acum. Și al treilea, că Batman, via Michael Keaton, e cel mai sexy dintre toți supereroii inventați vreodată. Pălăria Kristinei Dragomir, inspirată tocmai de el, vine să confirme același lucru. E realizată manual din fetru de lână și face parte din cea mai recentă colecție a designerului român. (130 euro, kristinadragomir.com)
Pin It email