Start înscrieri pentru Let’s Go Digital și Transilvania Talent Lab

Redacția | 04 Apr 2013

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) continuă, la cea de-a 12-a ediție (31 mai - 9 iunie, Cluj-Napoca), să pregătească noile generații de spectatori și de cineaști, să descopere talente și să contribuie la dezvoltarea unor proiecte de film

Programele educaționale EducaTIFF, conceput pentru elevii din clasele primare și gimnaziu, Let’s Go Digital, dedicat liceenilor pasionați de film, și Transilvania Talent Lab, o platformă de training pentru tinerii profesionişti şi amatori din domeniu, lansată cu succes anul trecut, vor avea loc și la TIFF 2013.

Înscrierile pentru Let’s Go Digital și Transilvania Talent Lab încep vineri, 5 aprilie 2013.

Atelierul de film Let’s Go Digital!

Se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani, din toată ţara, pasionaţi de film, fotografie, editare video. Timp de 10 zile, tinerii vor lua contact cu lumea filmului din interior, parcurgând intensiv toate etapele realizării unui film: scrierea scenariului, filmare, editare. Ei vor avea acces la aparatura profesională, îndrumaţi de profesionişti din cinematografia românească, dar și la toate evenimentele festivalului.

Cei 15 participanţi, aleşi pe baza unei preselecţii făcută de echipa de traineri care va susţine atelierul la Cluj, vor lucra în echipe de câte 3, pornind de la o temă dată. La finalul workshop-ului, ei vor preda 5 filme de scurtmetraj. Acestea vor fi proiectate în ultima seară în faţa publicului festivalier, care va avea sarcina de a desemna cel mai bun film realizat în cadrul Let’s Go Digital! 2013. Scurtmetrajul câştigător va fi premiat în cadrul galei de închidere a Festivalului Internaţional de Film Transilvania.
 
Înscrierile se derulează între 5 aprilie și 17 mai 2013.

10 motive să mergi la Let't so digital

Transilvania Talent Lab

Este organizat de TIFF în parteneriat cu Asociaţia Culturală Control N. A doua ediție se va desfăşura la Cluj-Napoca, între 2 – 6 iunie 2013. TTL se adresează atât profesioniștilor, cât și amatorilor, și este primul program de training din  România dedicat în egală măsură atât realizatorilor de film, cât și celor interesaţi de zona de  organizare de eveniment şi management cultural, artiştilor vizuali şi creatorilor de conţinut online şi cross-media.
 
Timp de 5 zile, 18 oameni pasionaţi de film şi new media vor parcurge toate etapele realizării unui film şi unui eveniment cultural în sfera cinematografică. Ei vor participa la proiecţii speciale din cadrul TIFF, seminarii şi masterclass-uri despre regie, scenariu, imagine, sunet, montaj, producţie, crowdfunding, marketing, distribuţie sau strategii de festival şi vor avea şansa de a discuta proiectele lor concrete cu specialişti renumiţi din industria filmului, români şi străini, prezenţi la TIFF.
 
Transilvania Talent Lab este structurat în 3 module de lucru, adresate tuturor participanţilor, indiferent de domeniul din care provin: modul 1 – Dezvoltare (dezvoltarea unui proiect cinematografic), modul 2 – Producţie (producerea unui proiect cinematografic) şi modul 3 – Marketing, Distribuţie și Management Cultural.
 
Participanţii Transilvania Talent Lab trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani. Toți cei selectați vor beneficia de acreditare, care le va garanta accesul la toate proiecţiile şi evenimentele marca TIFF 2013.
 
Înscrierile se derulează în perioada 5 aprilie – 15 mai 2013.
 
Taxa de participare la Transilvania Talent Lab este de 100 de euro, sumă care acoperă cheltuielile de cazare şi masă la Cluj pe perioada programului, accesul la toate proiecţiile şi evenimentele TIFF şi include training-ul specializat acordat participanţilor. Pentru participanții care locuiesc în Cluj-Napoca, taxa este de 75 de euro. Cei 18 participanţi vor fi selecţionaţi pe baza aplicaţiei, iar cea mai bună dintre ele va fi câştigătoarea Bursei Transilvania Talent Lab.
 
Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR).
Pin It email