UrbanEye Film Festival: lumea şi cum o locuim

Redacția | 07 Noi 2016

UrbanEye Film Festival #3 are loc în București, între 16 – 20 noiembrie, la Cinema Elvira Popescu și Cinemateca Eforie.

UrbanEye redeschide discuția despre oraș cu filme documentare despre mediul construit, modelarea acestuia și oamenii care îl locuiesc. Cele patru teme atinse în selecția de anul acesta sunt: „Memorie”, „Acasă”, „Apa” și „Portrete de Arhitecți”. La acestea se adaugă cele 8 filme din Competiție. 

Abia așteptăm să vedem: 

The Destruction of Memory (r. Tim Slade, 2016) vorbește despre distrugerile culturale din timpul războaielor și efectul pe care acestea îl au asupra memoriei și identității comunităților

A Wallnut Tree (r. Ammar Aziz, 2015) urmărește povestea unei familii pakistaneze dintr-o tabără de refugiați prinsă între viitorul incert și dorința de întoarcere acasă.

La Promesa de Franco (r: Marc Weymuller, 2013) e un periplu prin satul Belchite din Aragon, un loc emblematic pentru uitarea colectivă care a lovit Spania după Războiul Civil. Azi, memoria rănită a populației se pierde printre ruinele vechiului sat distrus de luptele războiului și printre străzile noului sat, construit de dictatorul Franco. 

Autopcity (r: Ștefan Rusu, 2015), un documentar despre Chișinău. Împreună cu un grup de cercetători, teoreticieni, arhitecți, sociologi, activiști urbani și artiști vizuali, regizorul a investigat procesele de transformare și planificare urbană care au avut loc în oraș înainte și după proclamarea Independenței în 1991. Nucleul vechi al orașului, ce include clădiri de patrimoniu, străduțe, intersecții cu mici piețe și scuaruri, riscă să fie afectat de noul plan de dezvoltare urbană. 

H2Omx (r. José Cohen, Lorenzo Hagerman, Mexic, 2013) investighează criza apei prin care trece unul dintre cele mai mare orașe din lume: Mexico City.

Lost Rivers (r: Caroline Bâcle, 2012) pătrunde în adâncurile orașelor pentru a afla ce s-a întâmplat cu râurile care le traversau cândva. Cum au dispărut? Și le putem vedea din nou? Acest documentar încearcă să găsească răspunsuri alături de gânditori urbani vizionari, activiști și artiști din toată lumea.

The Babushkas of Chernobyl (r: Holly Morris, Anne Bogart, 2015), unul din filmele noastre preferate de la Pelicam 2016, e o incursiune în Zona de Excludere radioactivă de la Cernobîl pe care aproximativ 100 de femei refuză să o părăsească. În timp ce vecinii și copiii lor au plecat de mult și soții lor au murit pe rând, aceste bătrâne rezistă cu încăpățânare.

Getting Frank Gehry (r. A.P. Komen, Karen Murphy, 2015) spune povestea primei clădiri pe care arhitectul Frank Gehry a ridicat-o în Australia. Universitatea de Tehnologie din Sydney e numită și „punga de hârtie mototolită” de către criticii săi. Filmul urmărește agitația care s-a creat în jurul acestui proiect prin prisma celor patru mari faze creative ale carierei arhitectului, definite de clădirile sale cele mai cunoscute: Casa Gehry, Muzeul Vitra, clădirea Guggenheim Bilbao și Centrul Stata.

Programul festivalului va include discuții și dezbateri cu profesioniști din discipline diferite, care vor face legătura dintre subiectele filmelor și contextul local.

Programul și detalii despre festival, pe site-ul UrbanEye.
Pin It email