Blue, jeans, white, shirt, M12

Gabriela Piţurlea | 02 Iun 2012

Oana Peperigeanu (26) și Rodica Golban (tot 26) s-au cunoscut în timpul facultății la Timișoara și, după licență, au creat brandul vestimentar M12.

Colecția lor de primăvară-vară – Blue, Jeans, White, Shirt – pornește de la cele două itemuri de bază din garderobă. Cămașa-vedetă a colecției e împărţită în două de o bandă cu copci de tip moș și babă care permite o folosire modulară – partea de sub piept poate fi rotită sau detașată după pofte. Jeanșii sunt scurți de tot sau lejeri, ca dați jos de pe un băiat, iar culorile lor variază de la albastrul clasic la cel aparent uzat. Mai multe despre această dualitate masculin/feminin pe care pune accent M12 ne-a spus Oana.

Voi v-aţi întâlnit și împrietenit la facultate în Timişoara, nu? Ce v-a făcut să vreţi să lucraţi împreună? 

Ne-am cunoscut la Facultatea de Arte Plastice din Timișoara, eu venind din Sibiu și Rodi tocmai din Republica Moldova. Niciuna dintre noi nu avea o pregătire anterioară în domeniu, eu terminând un profil uman la un colegiu german din Sibiu, iar Rodi, un profil real la un liceu din Drochia.

În cei patru ani de studii am avut timp să ne cunoaștem și să ne descoperim. Deși am avut proiecte de licență individuale, fiecare dintre noi se regăsea oarecum în colecția celeilalte. La scurt timp după terminarea facultății, am hotărât spontan, la o întâlnire clasică între noi, și cu o promisiune de la o cunostință comună de o posibilă primă comandă, să ne cuplăm.

Spuneaţi într-un interviu din 2009 că preţuiţi mai mult forma în creaţiile voastre. Dacă e în continuare așa, puteţi explica un pic asta?
Da! Este o idee care persistă. La SS12, care este o colecție cu un conținut androgin, forma propusă urmează în mare parte un I&A-line, adică nu se găsesc multe itemuri care sunt body-fitted sau care au detalii tehnice precum pense. Am dorit acest lucru tocmai pentru a evita o posibilă catalogare: woman/manwear. SS12 nu prezintă volumetrii spectaculoase, suprapuneri necontrolate și combinații efervescente de materiale; are un mesaj simplu: Back to Basics. Tendința actuală la nivel național e de a forța puțin forma. Reacția noastră la acest trend a fost un protest interior care a controlat în mare parte direcția aceastei colecții.

Cămăşile tot revin în colecţiile voastre. Ce vă face să vă întoarceţi la ele?
Da. Cămășile sunt preferatele noastre :). Ne plac pentru că sunt un must-have în garderobă, pentru că pot fi unisex, pentru că permit un altfel de styling zi de zi, pentru că au năsturei, pentru că sunt complexe dar pe tine te lasă fără complexe, pentru că ne inspiră.

Spuneţi-mi câte ceva despre hainele de băieţi și dacă vreţi să mergeţi și în direcţia asta, a designului masculin.
Delimitarea dintre masculin/feminin este una prea bine conturată în ceea ce privește estetica vestimentară. Personajul creat de M12 încearcă să mai reducă din acest contrast sau să-l elimine unde simte că este posibil. De aceea noi promovăm cât se poate ideea de unisex. Am făcut-o și la AW11, o facem și la SS12, și, desigur o vom face și la colecțiile ce vor urma.
Pin It email