Cine e Coolta?

Gabriela Piţurlea | 13 Apr 2012

Haine cu burta pe carte.

Coolta și-a primit numele pe Facebook. Anul trecut, designerul Alina Ene a citit un articol despre demodarea cuvântului cool, în care „să fii” era scris „să fi”. S-a amuzat și a pus un status: E cool să fii cooltă. Ce nume bun pentru un brand, i-a răspuns o prietenă. Și așa a rămas.

Alina se gândea deja de pe la începutul anului cum și-ar putea boteza un brand de haine. E din Focșani și, deși părinții ei sunt ingineri, ea a vrut de prin gimnaziu să facă modă. Impulsul decisiv a venit pe la începutul liceului, când a citit cartea Istorii ale modei, de Didier Grumbach, recomandată de un amic al surorii ei. Alina a făcut facultatea la București, a lucrat accesorii din piele și a creat, sub numele propriu, rochiile cu printuri 3D Light (obţinute prin îmbinarea efectului 3D cu efectele produse prin imprimarea digitală a fotografiilor de light painting), care au ajuns inclusiv pe trendhunter.com.

Coolta a venit din dorința ei de a face produse accesibile (prețurile stau între 80 și 250 de lei), care să poată fi purtate zi de zi și să-i facă numele cunoscut, un fel de pregătire pentru momentul în care va putea crea colecțiile elaborate la care visează. „Cred că așa ajungem la mai multe persoane,” spune Alina „și consider că nu există variante suficiente pentru zi din partea designerilor. Majoritatea se axează pe produse de seară.”

Alina folosește aplicaţii tăiate cu laserul și termocolate chiar de ea pe tricouri și rochii. Colecție nu e un cuvânt pe care vrea să-l folosească încă pentru produsele Coolta, ci mai degrabă mini-serii pe diferite teme. În spiritul brandului, Alina a făcut tricouri imprimate cu fete care citesc sau cu mesaje precum „I am a sapiosexual”, dar nu se rezumă la ele. „Coolta n-am vrut să fie numai despre mesajele astea: citește, du-te la teatru,” spune ea. „Nu vrem să marșăm obsesiv pe partea asta.” Au urmat Îmblânzitorul de fluturi, cu bluze din voal pe care sunt aplicate cranii stilizate, și Iubesc România – haine viu colorate, din bumbac, cu trandafiri moldovenești.

Alina și Elena (o clientă care i-a devenit partener de business) se gândesc acum la noi moduri de a-și duce, în stilul lor, hainele către oamenii care le-ar cumpăra: târguri cu vechime, asocieri cu lansări de carte sau expoziţii. Primul concurs Coolta a fost unul făcut cu site-ul bookaholic.ro. Alina a întrebat atunci cititorii site-ului care e cel mai cochet personaj literar și de ce. Câștigător a ales răspunsul Micul Prinț. Motivația? „Pentru că, fiind singur, e cochet pentru sine, nu pentru alții.”
Pin It email