SWAG în Budapesta

Gabriela Piţurlea | 10 Mar 2014

SWAG, revista trimestrială digitală a stilistului David Nyiri și a fotografului Tamás Kovács, s-a lansat pe 3 martie în Ungaria şi pe ecranul oricui vrea s-o vadă.

Cum a început SWAG?

David Nyiri: Ideea de a face SWAG magazine s-a născut în vara lui 2013, cu mine și cu fotograful Tamás Kovács ca directori de creație. Apoi am avut ideea de a mă ocupa de revistă de la prima la ultima pagină [n.r.: David e redactor- şef şi fashion editor al revistei]. Apoi am avut niște probleme tehnice care au amânat lansarea primului număr. Era plănuită pentru finalul lui 2013, dar a fost gata abia la sfârșitul acestui februarie. 

Ce-a fost mai întâi: conceptul sau numele? 

Numele, desigur. SWAG-ul nostru nu înseamnă #swag #yolo sau ceva de genul ăsta. E swag din slangul britanic, care desemnează o persoană care arată bine.

Există planuri de a face o versiune printată?

Există. Ne-ar plăcea foarte mult să putem ține SWAG în mână. Toți oamenii din modă și din industriile creative iubesc mirosul de hârtie. Dar e ceva prea scump momentan. Poate mai târziu.

Ce te-a atras la lumea revistelor și ce te face să vrei să rămâi în ea?

Am fost asistent de stilist la Marie Claire Ungaria, apoi am lucrat pentru o revistă glossy mai mică pentru jumătate de an. Am colaborat apoi la un număr din InStyle Ungaria. Tind să lucrez mai ales pentru reviste. Dar nu reviste glossy precum Glamour sau Cosmopolitan. Mi-ar plăcea la nebunie să colaborez cu publicaţii precum i-D, Schön! sau AnOther Magazine. Prefer ceva mai artistic, ceva din zona revistelor adevărate de modă. Dar acum lucrez și la reclame sau videoclipuri muzicale.

Totul pare să fie despre tinerețe, mai ales în modă. Ce o face o forță atât de puternică? 

Părerea mea e că avem nevoie de oameni, de experți tineri, dar creativi. În Ungaria, mulți dintre colegii mei sunt foarte, foarte tineri și talentați. Desigur că trebuie să învățăm și de la cei cu mai multă experiență, pentru că fără ei nu am ajunge prea departe. Dar tinerii din ziua de astăzi sunt plini de idei bune, geniale. Şi au timp să-și deschidă mințile sau să-și îmbogățească cunoștințele făcând chestii creative. 

Cum relaționezi cu trecerea anilor, lucrând în domeniul ăsta?

Sunt încă foarte tânăr, cred, am numai 23 de ani. Dar uneori mă simt bătrân :D E foarte confuzant... Dar vârsta nu contează pentru mine. Fă-ți treaba oricine ai fi și oricât de bătrân sau tânăr ai fi. 

Mulți oameni din România spun că aici nu există încă o industrie a modei. Cum stau lucrurile în Ungaria? 

Eu nu cred că e așa. Doar că suntem țări mici din zona central-europeană. Noi avem o industrie, dar nu e așa de mare precum cele din Paris sau Londra. Avem designeri buni și uimitori care-și vând hainele în Asia, în restul Europei sau în SUA. Desigur că piața lor principală nu e Ungaria. Poate că asta e de fapt problema. Pentru că aici nu se cheltuiesc atât de mulți bani pe modă (sau, mai bine zis, pe hainele de designer). Oamenii din Ungaria preferă hainele ieftine, dar la modă, de la H&M sau Zara. Poate că ce ne trebuie e o schimbare a obiceiurilor de consum. 

5 lucruri care ți se par swag:

SWAG mag
Pantofii Nike
Tricoul Givenchy cu rottweiler (am unul)
O cafea al naibii de bună
O revistă de calitate, excelent tipărită

3 designeri maghiari de care ar trebui să știm:

USE Unused  – http://www.use.co.hu
Dori Tomcsanyi  – http://doritomcsanyi.com
The Four – http://thefour.hu
Pin It email