Aebeloe – Manon EP review

Bianca Elena | 02 Noi 2013

Acest tânăr talent danez de 22 de ani pe numele său real Natal Zaks ne-a solicitat atenţia la începutul acestui an când a venit în București adus de Origami Sound.

Natal este un pasionat de muzică cu acte în regulă. Fie că activează sub numele de Aebeloe, alege să-şi exprime apetenţa pentru techno în duo-ul Averos sau afinitatea pentru ambient şi chill-out în proiectul muzical Madelin, Natal are o sete de nepotolit pentru sunete cel puţin tantalice.

Producând de mai bine de 3 ani şi având la activ mai multe EPuri (de exemplu, Agnes și Farver) şi remixuri dupa producători precum Van Did, Kúra sau Rangleklods lansate sub toate pseudonimele mai sus menţionate, Aebeloe ne încântă auzul şi anul acesta cu noul său EP Manon, care a ieşit sub aripa Farver Music pe 7 octombrie 2013, EP caracterizat, ca de obicei, de elemente muzicale care bântuie într-un mod mai mult decât pozitiv. Stilul halucinant, bassline-ul jucăuș și synth-urile deștepte sunt ceea ce lasă în urmă după reveria în care te setează.

1. Manon
Aceasta este prima melodie de pe EP (şi, totodată, şi cea care îl botează), ceea ce e bine gândit. Piesa e jucăuşă, bassline-ul antrenant şi synth-urile fantasmagorice, reţetă care face ascultătorul să tresară de plăcere, iar clubberul să înceapă să lase din timiditate şi să facă ce se face la party-uri în general, adică să se mişte.

2. Patience
Dupa cum sugerează şi titlul, această piesă e mai lentă, drept urmare, mai potrivită pentru o sesiune de home-listening decât pentru acele momente memorabile de la 3 dimineaţa dintr-un club ale cărui geamuri au început deja să se zguduie de la atâta bas. Cursivitate şi logică există, totuşi, Patience păstrând tema şi influenţele piesei anterioare, lucru care sugerează clar că întregul EP este o mică călătorie psihedelică, fără a pierde coerență.

3. Forma
Vocalurile distorsionate şi ecourile sunt 2 elemente atât de caracteristice lui Aebeloe, încât nu prea era posibil să nu apară în peisaj şi de data asta. Ceva mai antrenantă decât Patience, deși nu la fel de săltăreaţă ca Manon, Forma este o piesa pentru lumini, culori şi zâmbete.

4. Guide
Chiuituri, sunete bizare, ciudăţenie armonioasă, mai pe scurt, perfect folosită de atâţia producători, fiecare dintre ei adaptând-o la stilul propriu într-un mod mai mult decat inovativ. Se poate ca Guide să fie piesa cu cel mai mare potenţial de adicţie de pe acest EP. Asta pentru că are un început lent, aproape apocaliptic, care ghidează și incită ascultătorul, prevestind ceva dacă nu nefast, măcar marcant: momentul magic în care basul îşi face apariţia şi pune sângele tuturor în mişcare, în tandem cu synth-urile şi celelalte elemente.

Verdict

Manon reprezintă acea micuţă călătorie muzicală care va face această toamnă să fie mai rubinie. Nu chiar un fenomen muzical de neegalat, dar nici pe departe ceva comun, acest EP are potenţialul de a intra în seria multitudinii de albume şi producţii muzicale scoase anul ăsta, care ofera lui 2013 o identitate şi un contur. Recomand cu pasiune şi foc.